Tancerka, reżyserka, choreografka, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego, wykładowczyni matematyki w ANSB w Skierniewicach oraz Uczelni Łazarskiego. Przez 15 lat związana z Teatrem Tańca "PRO" w Łódzkim Dom Kultury (od 1998 jako tancerka, a potem reżyserka, choreografka i kierowniczka artystyczna teatru). Najważniejsze premiery, reżyseria, współchoreografia i taniec: "BorderLine" (2007, debiut reżyserski), "Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa" (2009), "Historie być może prawdziwe" (2012), "Wióry lecą!" (2012), "Pokojówki" (2013). Aktorka Teatru Kilku Osób, kierowanego przez Mariana Glinkowskiego. Premiery w reżyserii Mariana Glinkowskiego: "Słowa pomieszane ze snami" (2010, na podstawie prozy poetyckiej Zbigniewa Herberta), "Orfeusz" (2012). Reżyserka i choreografka monodramu Janusza Adama Biedrzyckiego "Upadek. Psycho-Somatic-Gaym" (2010), który był początkiem współpracy z Teatrem CHOREA. Instruktorka i aktorka w "Oratorium Dance Project" (2011). Współautorka choreografii i współreżyserka spektakli: "Brzydal" (2013) - stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym; "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018) - stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących; "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019), "iGeneration?" (2020) - realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Współtwórczyni warsztatów choreograficznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej w projektach "Art-Impulsy" (2014), "Vidomi-Kontynuacje" (2015). Współautorka publikacji "Odmienny punkt widzenia. Projekt Vidomi oraz jego kontynuacja. Stowarzyszenie Teatralne CHOREA" w książce "Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie. Aktor" (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018). Wraz ze Slavą Inozenmcevem (białoruski tancerz butoh, choreograf, założyciel, dyrektor i aktor Teatru InZhest) oraz muzykami Igorem Gawlikowskim i Marcinem Garncarkirm współtworzyła performance "Improwizacja 2.0" na finał 38. Łódzkich Spotkań Teatralnych (2015). Instruktorka w ramach warsztatów teatralno-ruchowych w projektach: "Jak w ulu!" (2018), "Laboratorium Kreatywnego Działania" (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019, 2020, 2021). W kolektywie twórczym wraz z Januszem Adamem Biedrzyckim i Wiktorem Moraczewskim prowadzi Międzypokoleniową Grupę Teatralną CHOREA, z którą zrealizowała spektakle: "Złota nić" (2022), "Eden. Baśń sceniczna w kilku obrazach" (2023).
Fot. Edyta Dufaj