Aktorka, wokalistka. Absolwentka Filologii Ukraińskiej na UMCS w Lublinie - obroniona praca „Recepcja kultury huculskiej w Cieniach Zapomnianych Przodków S. Paradżanowa”. Karierę wokalną zaczęła w zespole Orkiestra Św. Mikołaja, eksplorując łemkowską i huculską tradycję muzyczną. W latach 1994-2005 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, gdzie podczas pracy nad spektaklem "Metamorfozy" zainteresowała się możliwością „odtworzenia” tańca z antycznej ikonografii. W 2002 roku wspólnie z Dorotą Porowską powołała do życia projekt taneczny "Tańce Labiryntu", bazujący na ikonografii starogreckiej. W 2005 roku wraz z Tomaszem Rodowiczem, Dorotą Porowską i Maciejem Rychłym powołała Stowarzyszenie Teatralne CHOREA. Od 2005 roku współpracuje z Fundacją Edukacyjną Jacka Kuronia oraz jest członkinią zarządu Stowarzyszenia Dla Ziemi, prowadzącego działania z i na rzecz uchodźczyń/ców. Współpracowała między innymi z NetTheater oraz Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Współtworzy projekty teatralne i muzyczne, między innymi "Przystanek Poezja" z Waldemarem Rychłym i Mandarem Purandare oraz koncert "Jeden/Wiele - pieśni sakralne Podlasia" z Karoliną Cichą. Jej główną cechą jest wyobraźnia, chęć dowiadywania się i zdobywania doświadczeń. Pole jej zainteresowań jest szerokie i głębokie jak morze (po którym zaczęła już pływać jachtem). Lubi zmieniać miejsca i zajęcia, ale lubi też wracać do tego co zostawiła, a powroty są inne i za każdym razem lepsze. Uwielbia podróżować, uwielbia zwierzęta i przyrodę. Pewnie gdyby mogła, byłaby ornitolożką lub fizyczką. Bardzo lubi ludzi, ich historie. Potrafi słuchać. Ma przyjaciół rozsianych po całym świecie. Baaardzo lubi piękne przedmioty. Kalinka, córeczka siostry, powiedziała że jest „żartownisiem czasami tak śmiesznym jak klaun”. Mówi po ukraińsku i angielsku, uczy się, nie wiadomo po co - greckiego. Ostatnio związana także z Wojsławicami (tymi, o których pisze Olga Tokarczuk w "Księgach Jakubowych").