Rekonstrukcja i adaptacja muzyki Antycznej Grecji: Maciej Rychły
Aranżacja i instrumentalizacja: Tomasz Krzyżanowski, Maciej Maciaszek
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Iga Załęczna, Janusz Adam Biedrzycki
Wizualizacje: Maria Porzyc
Muzycy: Krzysztof Brzeziński - instrumenty klawiszowe, Sebastian Klim - gitara basowa, Maciej Maciaszek - trąbka, Kuba Michalski - waltornia, Bartek Stępień - perkusja, Patryk Wagner - saksofon, Piotr Zawada - puzon
Chór: Joanna Chmielecka, Dominika Jarosz, Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz, Katarzyna Tadeusz, Elina Toneva, Dorota Porowska, Hubert Domański, Sean Palmer, Paweł Passini, Tomasz Rodowicz
Premiera: 15 sierpnia 2010, Klub Wytwórnia, Łódź, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2010
Czas trwania: 75 minut
Wiek widzów: bez ograniczeń
Po latach pracy nad pieśniami i tekstami antycznymi CHOREA przygotowała zupełnie nową ich aranżację. Źródłowe formy muzyczne, pochodzące z najstarszych tradycji europejskich, ulegają dynamiczej, współczesnej dźwiękowej transformacji.
Teatr CHOREA od wielu lat interesuje się muzyką antycznej Grecji, będącą niezwykle cennym dziedzictwem kultury i jednym z najstarszych ocalałych zapisów muzyki europejskiej. Do tej pory była to głównie praca nad pieśniami, tekstami antycznych dramatów, rekonstrukcja antycznych instrumentów pod kierownictwem Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego.
CHOREA wielokrotnie prezentowała swoją muzykę w różnych częściach Europy (Polska, Dania, Wielka Brytania, Niemcy, Grecja, Bułgaria) i w Stanach Zjednoczonych.
Koncert Antyk/Trans/Formacja zrodził się z potrzeby skonfrontowania materiału z nowoczesnym brzmieniem i współczesnym instrumentarium – na przykład najstarszy, zachowany niemal w całości Pean Delficki datowany na 127 r. p.n.e zestawiony z electric piano, sekcją dętą i efektami elektornicznymi i kilkunastoosobowym chórem.
„Stary” materiał w nowoczesnych aranżacjach Tomasza Krzyżanowskiego i Macieja Maciaszka daje intrygującą muzyczną miksturę orientalnej melodyki, jazzowej harmonii i bliskowschodniej rytmiki.
Wielowymiarowość koncertu budują choreografie Igi Załęcznej i Adama Janusza Biedrzyckiego inspirowane ikonografią Antyku. Koncert urozmaicają imponujące wizualizacje Marii Porzyc.